på äventyr

Featherdale Wildlife Park

Kategori: Allmänt


ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄVENTYR!! Idag gick vi upp i någorlunda tid, satte oss i bilen och körde norrut upp till en Wildlife park. Massor av Australienska djur. Kändes lite som att de inte fanns på riktigt. Lite Jurassic park över det hela. Kul att komma iväg på nåt! Det var inte som på zoo när man bara får titta på djuren genom burgallret, utan här fick man även umgås med dom, klappa och så. Hur häftigt som helst.
Här ser ni två wombats som ligger och trynar.
Fiiiin Koalabjörn! Så mysig!
ECHIDNAS!
Dingos
Den som hittar pingvinen får en kraaaam
Och en tasmanian devil, lätt de läskigaste av djuren vi såg.
Hade en jättebra förmiddag! Var hur häftigt som helst att se alla, för mig, osedda djur! SÅ SÖTA! Och kontaktsökande. De flesta av wallabysarna ville bli klappade. De kom fram och skulle lukta på dig. När jag kom hem var jag dock utmattad. Råkade bli en 5 timmar powernap. Som tur var har inte att somna varit ett problem för mig på senaste tiden så kommer med största sannolikhet kunna somna igen. (peppar, peppar)
 
Hejhopp gummipropp

KOMMENTARER:

  • Evelinn säger:
    2015-05-12 | 19:42:27
    Bloggadress: http://evelinno.blogg.se/

    Hallå?! Jag älskar bilden på er tillsammans med koalabjörnen! :)

  • Anonym säger:
    2015-05-12 | 22:13:16

    Så fina bilder! Men finast är J och K!/C

  • Anonym säger:
    2015-05-25 | 20:50:18

    Vilka äventyr du haft Jossan. Fy fasen vad tuff jag tycker du varit! !! Girl power! !

  • Anonym säger:
    2015-05-26 | 10:47:22

    Blogga mera råååå. Finns ju faktiskt folk som vill läsa!

Kommentera inlägget här: