på äventyr

Oroar mig

Kategori: Allmänt

Nu kommer ett mindre roligt inlägg. Ni som vill läsa om allt roligt vi gör kan hoppa över det här inlägget. 
 
Jag fick precis ett mail från jobbet. Där står det att jag endast får jobba kvar fram till den 8 mars då mitt visum inte tillåter att man jobbar på samma ställe längre än så. Det gjorde att mina planer krashade lite. Jag hade tänkt fortsätta jobba efter det att jag kommer tillbaka från nya zeeland, men nu ser det ut att bli dest svårare. Vem vill anställa någon med minsta möjliga erfarenhet. En person som dessutom bara behöver jobbet i 1-2 månader. Det kommer inte löna sig att utbilda mig till något annat under den tiden.
 
Nya zeeland resan är inte billig, absolut inte, men jag trodde ändå att det skulle lösa sig eftersom att jag hade ett jobb som väntade på mig när jag kom tillbaka. Då det är väldigt svårt att beräkna hur mycket pengar jag kommer spendera utöver det jag redan betalat nu innan jag åker och framförallt när jag är borta så har jag ingen aning om hur länge jag kommer kunna stanna. Det sista jag vill är att hamna i en situation där jag inte har råd att ta mig hem samtidigt som jag inte har råd att stanna kvar. Mamma, tips på det?
 
Jag ska prata med de på jobbet och kolla om de vet några som skulle kunna tänka sig att anställa någon under kort tid. Min arbetsmoral är det ju iallafall inget fel på... Hoppas, hoppas, hoppas. 
 
Uscha mig så tråkigt det är att behöva oroa sig. Speciellt när det är pengar det handlar om. Det är åtminstone tur att jag sparat så pass mycket som jag har. Annars vet jag inte vad som hade hänt med NZ resan...