på äventyr

Tillbaka där allt startade

Kategori: Allmänt

 
Det har nu gått 12 dagar sedan jag klev på flygplanet som tog mig bort från Australien och hit till andra sidan jordklotet. Stundtals har allt varit fantatiskt. Att få träffa min familj igen. Att få krama vännerna. Att få komma tillbaka till stallet- mitt andra hem under så många år. Det har även varit tufft. Det har nog inte varit en enda dag som gått utan att jag känt att jag är på fel plats, att min plats nog ändå är i Australien. 
Allt är forfarande väldigt färskt. Trots det känns hela resan och allt jag upplevde så långt bort. Att det var mitt liv. Konstigt. Ena stunden är jag överlycklig över att vara hemma, andra stunder- tvärtom. Att jag är förändrad är det ingen tvekan om. Det känner jag ännu mer nu när jag är tillbaka. Det är som att det är någon annan som vandrar omkring här hemma.  Jag ska låta allt sjunka in ytterligare några veckor innan jag tar några nya beslut om framtiden. Nu ska jag njuta av den rena luften och av att cykla. 
 
Tänkta slänga upp lite bilder som jag tog i London i ett annat inlägg och har även fått önskemål om en slags utvärdering av min tid i Australien så ska försöka knåpa ihop något där med. 
Ha det bra, puss!
 
Kommentera inlägget här: