på äventyr

Antibiotika round 2

Kategori: Allmänt

Det har varit oväder här i Sydney de senaste tre dagarna. I måndags då ovädret först drog in var jag ute på stan i några timmar hejhopp sa min nacke och vips så var hudinfektionen tillbaka. Min gissning är att det var pga den fuktiga luften. 
Dagen efter hade den förvärrats ännu mer så det var bara att gå till doktorn igen. Fick en annan doktor den här gången. Drog samma historia om mina eksem bakom öronen. Att jag fått antibiotika som hjälpt and so on. Efter att han tittat på det infekterade området  i mindre än 10 sekunder fick jag reda på att det inte alls var eksem utan snarare psoriasis... Att min nacke såg riktigt "nasty" ut och att jag var tvungen att komma tillbaka om en vecka för att det här var han tvungen att hålla koll på. Efter att ha spenderat drygt $75 på diverse salvor, schampoo och annat + en ny dos antibiotika gick jag hem och tyckte synd om mig själv resten av dagen. Tur att jag har sjukskötaren Kalle som tar hand om mig. 
freshhhhhhh

Får se hur det här går. Lovar att hålla er uppdaterade.

KOMMENTARER:

  • Evelinn säger:
    2015-04-22 | 10:18:41
    Bloggadress: http://evelinno.blogg.se/

    Gumsi, hoppas det blir bättre !

  • Dani säger:
    2015-04-22 | 19:01:21

    Men usch då, hoppas det blir bra snart Josefin!! Kramiz

    Svar: Tack Daniiii!
    Josefin Jacobson

Kommentera inlägget här: